Ce sa mananci cand ai hemoroizi

Ce sa mananci cand ai hemoroizi
Ce sa mananci cand ai hemoroizi

 

Cam jumatate din populatia adulta actuala va ajunge sa se confrunte cel putin o data cu hemoroizii pana la varsta de 50 de ani. Simptomele variaza dar includ durere anala si mancarimi, scaune dureroase, umflaturi in apropierea anusului si sange pe hartia igienica dupa sters. Cauzele aparitiei hemoroizilor pot include sarcina, obezitatea, sedentarismul, probleme digestive cronice, dieta saraca in fibre si lichide. Uneori, hemoroizii se retrag de la sine dar schimbarile in dieta si stil de viata sunt absolut necesare pentru evitarea reaparitiei lor din ce in ce mai frecvente. Iata ce trebuie sa consumi pentru a preveni si pentru a trata hemoroizii:

Iaurt si chefir

Iaurtul, chefirul si alte bauturi pe baza de iaurt contin probiotice, bacterii prietenoase care promoveaza sanatatea digestiva si stimuleaza imunitatea. Dupa ultimele studii facute la Universitatea din Maryland, probioticele pot ajuta la prevenirea si tratarea hemoroizilor. Pentru rezultate optime, iaurtul si chefirul trebuie sa contina culturi bacteriene vii si active precum lactobacillus sau bifidus si trebuie consumate ca alimente de baza nu doar ocazional. Chefirul trateaza cu succes simptomele deshidratarii si stimuleaza digestia.

Fasole, linte, mazare si naut

Acest grup de legume contine cantitati importante de proteine, micronutrienti precum fierul si vitaminele din grupul B si in plus o cantitate importanta de fibre. Populatia globala consuma aproximativ 15 grame de fibre pe zi, mult sub nivelul de 25 grame pentru femei si 38 grame pentru barbati recomandat de specialisti. O cana de linte gatita contine mai mult de 15 grame de fibre. Pentru a creste continutul de fibre din felurile de mancare pe care le gatiti inlocuiti carnea tocata si alte tipuri de carne din tocanite, supe si sandvisuri cu legume bogate in fibre precum fasolea alba, fasolea rosie, nautul, mazarea uscata si lintea.

Lapte, supe si alte lichide

Pentru a reduce simptomele hemoroizilor legate de o dieta saraca in lichide beti apa si alte derivate pe tot parcursul zilei. Beti cel putin 8 pahare de lichid pe zi. Se pot consuma apa, lapte, sucuri naturale 100% din fructe sau legume, ceaiuri si supe clare. De stiut ca sucurile de fructe si legume contint totusi mai putine fibre decat fructele si legumele intregi. Evitati bauturile care contin cofeina, alcool si mult zahar pentru ca sunt mult mai putin hidratante si in plus ingrasa.