Eveniment

Drulă iese la atac: „Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, dar a mărit salariile”

Drulă iese la atac: "Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, dar a mărit salariile"
Drulă iese la atac: "Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, dar a mărit salariile"

Metrorex nu şi-a plătit dările la stat, între martie şi decembrie anul trecut, însă a mărit salariile, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, menţionând că în societate există personal angajat doar pe hârtie, „oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată”.

„Nu creşterea de tarife rezolvă dezechilibrul acestei companii, şi vă dau câteva cifre. Ei încasează 50 de milioane din subvenţie lunar, din bugetul naţional, 11 milioane din încasări de bilete şi au cheltuieli de 100. Înseamnă că lipsesc în fiecare lună 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel un lucru care este puţin ştiut este că anul trecut Metrorex, între martie şi decembrie, nu şi-a plătit dările la stat. S-au strâns 213 milioane de lei, deci nu au plătit contribuţiile obligatorii, pensii, sănătate şomaj, cinci milioane sunt penalităţi şi în aceste condiţii li s-au mărit salariile. Avem şi informaţii că există personal angajat doar pe hârtie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodată sau aproape niciodată. Sunt controale, verificări pentru a-i identifica pe aceşti indivizi”, a explicat ministrul Transporturilor, la Radio România Actualităţi. 

Reacţia ministrului vine după ce preşedintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, că preţul unei călătorii cu metroul ar trebui majorat până la 50 de lei pentru ca Metrorex să devină rentabilă, aşa cum îşi propun noua conducere a companiei şi ministrul Transporturilor.

„Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolvenţa acestei activităţi a metroului pentru că (atât conducerea Metrorex cât şi cea a Ministerului Transporturilor consideră că metroul, n.r.) nu este rentabil. Vă rog să verificaţi: în toată lumea metrourile sunt subvenţionate, nu există nicio insolvenţă niciunde. Peste tot, tariful, pentru că este vorba de transport public comun, este subvenţionat. S-au trezit acum câţiva, cei care sunt acum la conducerea Metrorex şi a ministerului, s-au trezit să facă metroul rentabil. Aşteptăm şi noi această minune. În aceste condiţii, când noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Să elimine nici mai mult, nici mai puţin decât 1.700 de oameni şi să majoreze tariful la metrou. Păi dacă metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, şi care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, şi tot n-au reuşit să facă metroul rentabil. Şi a venit domnul Drulă (ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, n.r.) şi vor să facă metroul din Bucureşti rentabil. Păi la ce nivel trebuie să ridici tariful unui bilet ca să-l faci tu rentabil? Îţi trebuie să-l duci la 50 de lei sau ceva de genul ăsta. În aceste condiţii noi n-avem cum să supravieţuim, dacă ei o ţin pe a lor – să face metroul rentabil”, a afirmat Ion Rădoi.

Comenteaza cu profilul facebook

Alte știri de interes

Ranfluarea pontonului scufundat de la Mahmudia este în plină desfăşurare și se va încheia curând

Mihnea Tudor

Incendiul de la mănăstirea din Agigea, provocat în mod intenţionat, în urma unor neînţelegeri cu stareţul mănăstirii

Mihnea Tudor

O cisternă încărcată cu substanţe periculoase s-a ciocnit cu un camion, pe DN 72

Mihnea Tudor

Reactorul 2 al centralei nucleare din Cernavodă, reconectat la SEN

Mircea Furdu

Carantinarea Bucureștiului, respinsă de CNSU. S-a dispus intensificarea controalelor

Gloria Pascu

Tratamentele cu anticorpi monoclonali vor fi disponibile, în România, de joi seară

Mihnea Tudor

Acest website sau tool-urile externe, folosesc cookie-uri necesare pentru buna lui functionare, in scopurile descrise in politica de cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea si despre modul in care poti sa revoci acordul pentru cookie-urile folosite, te rugam sa consulti Politica de COOKIES. Prin inchiderea acestui mesaj de notificare sau continuarea navigarii in website in orice fel, iti dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri. DE ACORD Termeni si conditii »