Epoca mallurilor apune în America după şase decenii de glorie, iar fondurile-vulturi simt în aer mirosul unei noi crize a creditului. Din 2006 nu s-a mai construit niciun mall.
Comerţul electronic transformă dramatic retailul din America, iar falimentele, retragerile şi avertismentele din acest sector anunţă pentru mulţi apocalipsa mallurilor, cândva simbolul prosperităţii în capitalism. Epoca lor de glorie a durat aproape şase decenii.
Pentru fondurile-vultur, mallurile muribunde împrăştie mirosul unei noi crize a creditului.
Mai mulţi retaileri, printre care American Apparel şi H.H. Gregg, au intrat în faliment în ultimele luni. Payless, un lanţ de retail de încălţăminte, s-ar pregăti să intre în faliment săptămâna viitoare, potrivit Bloomberg. Iar proprietarul mărcilor Sears şi Kmart, Sears Holdings, a anunţat marţi că are „îndoieli substanţiale“ că va putea continua să funcţioneze. În documentele depuse de Sears la Securities and Exchange Commission, instituţie de reglementare în sectorul financiar, compania menţionează că a trebuit să folosească banii din activităţile de investiţii şi finanţare pentru a-şi menţine operaţiunile. De asemenea, Sears Holdings a înregistrat anul trecut pierderi de 2,2 miliarde de dolari în pofida eforturilor sale de a reduce costurile, de a vinde proprietăţi, de a accesa noi surse de finanţare şi a altor acţiuni de redresare. Pierderile cumulate în ultimii trei ani se ridică la cinci miliarde de dolari. Compania a fost înfiinţată în urmă cu 13 ani prin combinarea a două legende ale retailului american,
… »»» Source: Epoca mallurilor apune în America după şase decenii de glorie, iar fondurile-vulturi simt în aer mirosul unei noi crize a creditului. Din 2006 nu s-a mai construit niciun mall | Ziarul Financiar
Comenteaza cu profilul facebook