Recomandate Special

Gabriela Firea Pandele a băgat peste 7 milioane euro din BANI PUBLICI în trusturile de presă prietene. Sume mari, date înainte de alegeri

Gabriela Firea, fost primar al Capitalei și actual candidatul PSD pentru o funcție de senator în București, a cheltuit din bani publici peste 7 milioane de euro (34 milioane lei) pentru publicitate, banii ajungând la televiziunile și site-urile prietene, conform Europa Liberă.

Banii de la companiile municipale au fost transferați către Compania Municipală de Publicitate și Afișaj care, la rândul ei, i-a distribuit televiziunilor și site-urilor prietene pentru a face cunoscute realizările Gabrielei Firea. Deși este în subordinea Primăriei Capitalei, Compania nu a făcut publice contractele pe motiv că acestea conțin o clauză de confidențialitate.

Compania Municipală Publicitate și Afișaj este condusă de Dragoș Dumitrel Pătrașcu. Anul trecut, a avut un salariu de 155.000 de lei în calitate de director în compania primăriei generale. În 2018, Dragoș Pătrașcu era director executiv al firmei Concept Promo Business Constanța, firma de publicitate administrată de soția sa, Anca Cornelia Dina.

Sumele virate de companiile municipale în conturile companiei de Publicitate și Afișaj care apoi au ajuns la trusturile de propagandă și furnizate de Primăria Capitalei:

Pe 27 august 2020, Direcția achiziții a primăriei generale vira 1,18 milioane de lei în contul Companiei Municipale de Publicitate și Afișaj pentru „servicii de promovare a obiectivelor de infrastructură, în Municipiul București, prin metode specifice de marketing și comunicare, integrate”.

Pe 3 august 2020, Administrația Spitalelor și serviciilor medicale semna un contract cu aceeași Companie de Publicitate în valoare de 2,4 milioane de lei pentru „prestări servicii de promovare în media și online (tv, online) a programelor și proiectelor derulate de PMB prin ASSMB”, celebrele clipuri de campanie electorală unde medicii lăudau condițiile de muncă pe care le au în spitalele bucureștene.

În vara lui 2019, Administrația spitalelor semna cu Compania de Publicitate un contract cadru în valoare de 5,7 milioane de lei pentru promovare. Au urmat alte două contracte subsecvente în valoare de 3,4 milioane de lei cu același obiect de activitate.

În iunie 2019, Administrația municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic semna un contract de prestări servicii în valoare de 3,2 milioane de lei cu Compania de Publicitate și Panotaj pentru „servicii de creație, producție spot, promovare în mediul online și difuzare TV”. Strategia de comunicare a campaniei de informare a costat alți 977.000 de lei, contract semnat cu aceeași Companie de Publicitate în mai 2018.

Alte 4,8 milioane de lei s-au cheltuit în același scop de promovare. La început, contractul era de 1,6 milioane RON. Din iunie 2020 până în august 2020 a ajuns la 4,8 milioane, prin acte adiționale. Suma inițială a fost plătită pentru „servicii de creație și producție a unui spot pentru promovare în mass-media, online și outdoor, informare și conștientizare a cetățenilor MB despre importantă prevenirii urmărilor unor dezastre (cutremure) și la urgentarea aplicării măsurilor de prevenire”.

Centrul pentru Seniori al municipiului București, instituție din subordinea primăriei, semna, pe 29 mai 2020, un „contract de servicii de promovare audio vizuală outdoor și online, personalizată a proiectelor și programelor desfășurate de PMB prin CSMB”. Beneficiarul era aceeași Companie de Publicitate și Panotaj, companie tot a primăriei generale. Valoarea contractului era de 1,9 milioane de lei.

Direcția Generală de Asistență Socială, instituție subordonată primăriei, a avut și ea contracte cu Compania de Panotaj. Valoarea totală este de 7,2 milioane de lei, obiectul acestuia fiind „prestări servicii reclamă și publicitate”.

În iunie 2018, compania Creart, instituție din subordinea primăriei conduse de Gabriela Firea plătea Companiei de Publicitate și Panotaj 3,1 milioane de lei pentru „servicii de campanie de publicitate media în radio, TV și online pentru proiectele derulate de Creart”.

Toate cheltuielile pentru contracte de publicitate ale instituțiilor din subordinea primăriei se ridică la aproximativ 50 milioane de lei, diferența fiind dată de instituțiile culturale finanțate de primărie care, la rândul lor, și-au făcut reclamă pentru activitățile lor.

Compania Municipală Agrement a refuzat să spună câte contracte de publicitate a încheiat, ce valoare au și cine sunt beneficiarii sumelor.

Comenteaza cu profilul facebook

Alte știri de interes

Ai mașină în leasing? Avantaj client! Iohannis a promulgat legea ”dării în plată a mașinilor”

Mircea Furdu

Nicușor Dan, în carantină. Fiica lui are COVID

Daniela Arnăutu

Studiu Regina Maria: Numărul de anticorpi anti-Covid la 180 de zile de la VINDECARE versus ai celor care s-au VACCINAT

Gloria Pascu

Documentul referitor la grupul de lucru pentru verificarea raportărilor privind COVID este FALS! Precizările Ministerului Sănătății

Mircea Furdu

Doi polițiști au fost reținuți în cazul uciderii bărbatului din Pitești, în urma unei intervenții brutale

Mihnea Tudor

Anca Dragu: ”Nu avem încredere în premierul Cîțu, dar coaliția trebuie să continue activitatea”

Mihnea Tudor

Acest website sau tool-urile externe, folosesc cookie-uri necesare pentru buna lui functionare, in scopurile descrise in politica de cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea si despre modul in care poti sa revoci acordul pentru cookie-urile folosite, te rugam sa consulti Politica de COOKIES. Prin inchiderea acestui mesaj de notificare sau continuarea navigarii in website in orice fel, iti dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri. DE ACORD Termeni si conditii »