Garda Naţională de Mediu anunţă că a aplicat amenzi în valoare totală de 440.000 de lei, în urma controalelor privind starea salubrizării din Capitală. „Colectarea separată şi transportul fracţiilor neamestecate în vederea reciclării deşeurilor este singura modalitate prin care pot fi reduse costurile de salubrizare pentru populaţie, prin evitarea generării de deşeuri şi utilizarea deşeurilor ca resursă”, arată reprezentanţii Gărzii de Mediu.
În perioada 2-15 iunie, Garda Naţională de Mediu (GNM) a verificat modul în care primăriile de sector din Capitalăi şi societăţile de salubritate cu care acestea au încheiate contracte au asigurat salubrizarea la nivelul Capitalei, se arată precizează într-un comunicat transmis, miercuri, de Garda de Mediu.
Astfel, comisarii de mediu au constatat că în municipiul Bucureşti nu a fost implementat Planul Municipal de Gestiune a Deşeurilor, conform Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor; că nu este implementat instrumentul „plăteşte pentru cât arunci”, conform Legii nr. 211/2011 privind regimul deşeurilor; că nu au fost încheiate contracte cu organizaţii care pun în aplicare obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorilor de ambalaje (OIREP), în vederea raportării trasabilităţii deşeurilor de ambalaje, astfel încât ţintele anuale de reciclare ale producătorilor să fie atinse, conform OUG 74 din 2017; că nu sunt actualizate contractele de delegare cu operatori care administrează depozite de deşeuri, conform Legii 101 din 2006, privind serviciul de salubrizare a localităţilor.
Ca urmare, patru operatori de salubritate au fost sancţionaţi contravenţional pentru lipsa autorizaţiilor de mediu sau pentru nerespectarea prevederilor acestora. Operatorul din Sectorul 3 a primit sancţiune complementară de suspendare a activităţii de depozitare deşeuri de orice fel în spaţii neautorizate, iar pentru funcţionarea fără a deţine Autorizaţie de Mediu, operatorul din Sectorul 4 a primit sancţiune complementară de suspendare a activităţii până la obţinerea Autorizaţiei de Mediu.
Totodată, două primării de sector au fost sancţionate pentru nerespectarea prevederilor O.U.G. 195/2005 privind protecţia mediului: „Autorităţile administraţiei publice locale au următoarele atribuţii şi răspunderi: f) asigură, prin serviciile publice şi operatorii economici responsabili, luarea măsurilor de salubrizare a localităţilor, de întreţinere şi gospodărire a spaţiilor verzi, a pieţelor şi a parcurilor publice”.
Conform reprezentanţilor Gărzii de Mediu, una dintre soluţiile pentru rezolvarea situaţiei din Capitală este implementarea instrumentului economic care are la bază principiul „Plăteşte pentru cât arunci”.
„Colectarea separată şi transportul fracţiilor neamestecate în vederea reciclării deşeurilor este singura modalitate prin care pot fi reduse costurile de salubrizare pentru populaţie, prin evitarea generării de deşeuri şi utilizarea deşeurilor ca resursă”, a precizat sursa citată.
Comenteaza cu profilul facebook