Guvernare electronică și servicii publice digitale

Guvernare electronică și servicii publice digitale
Guvernare electronică și servicii publice digitale

Administrațiile publice sunt sufocate de dosare, registre sau documente nestructurate stocate în dulapuri greu accesibile.

Implementarea unei soluții de registratură electronică (e-guvernare) reprezintă o soluție eficientă si modernă de evidență și stocare a documentelor, precum și de simplificare a comunicării dintre autorități publice și cetățean.

Guvernarea electronică poate oferi o varietate de beneficii precum transparență, eficiența muncii, participare publică și economii financiare prin utilizarea unor instrumente digitale.

Exemple de instrumente digitale:

Modul în care instrumentele digitale permit deservirea mai eficientă a cetățenilor si administrațiilor publice:

DigiDoc
DigiDoc este un sistem utilizat pentru stocarea, partajarea și semnarea digitală a documentelor.

Semnătura digitală
Semnătura digitală permite semnarea electronică securizată, obligatorie din punct de vedere juridic.

Plată mobilă
Permite plata pentru bunuri și servicii utilizând telefonul mobil.

i-Vot
i-Votarea permite alegătorilor să voteze prin internet, de oriunde din lume.

e-Scoala
Permite elevilor, profesorilor și părinților să colaboreze în privința procesul de învățare.

e-Court
Permite administrarea procedurilor judiciare electronice, inclusiv: depunerea cererii online, gestionarea electronică a proceselor și participarea la proceduri pe web.

Taxă electronică
Taxa electronică reduce drastic timpul petrecut de firme și persoane fizice pentru plata impozitelor.

e-Legislatie
Permite accesul publicului la fiecare proiect de act normativ care a fost depus în dezbatere publică.

Sănătate electronică
Înregistrarea de date integrate, de la furnizorii de asistență medicală, într-o înregistrare la nivel local/național pentru fiecare pacient.

e-Siguranță
Revoluționează comunicarea și coordonarea departamentelor de poliție, politie locală, mediu, monitorizarea traficului si cele din cadrul situațiilor de urgență, maximizând eficiența în cazuri de forță majoră.

e-prescripție
Un sistem centralizat, fără hârtie, pentru emiterea, transmiterea și centralizarea rețetelor medicale precum și a concediilor medicale.

Registrul e-Business
Permite antreprenorilor să își înregistreze o nouă afacere online în câteva minute.

e-Cabinet
Un instrument puternic folosit pentru a-și eficientiza procesul de luare a deciziilor de către primar sau alți factori de decizie.

e-rezidență
E-Residence este o identitate digitală care permite tuturor rezidenților aflați în orice colt din lume, să facă afaceri online cu ușurință.

mobil-Parcare
Permite șoferilor să plătească parcarea în oraș folosind un telefon mobil.

e-ID
Cartea de identitate electronică acționează ca dovadă definitivă a identității în medii electronice sigure.

Semnătură fără cheie
Tehnologia KSI si Blockchain va fi utilizată în sistem pentru a asigura integritatea datelor și a atenua amenințările interne la adresa datelor.

Servicii bazate pe locație
Un serviciu de geo-localizare care detectează locația dispozitivului mobil și oferă informații despre locație și poate oferi servicii publice la cerere.

Schimb de date și date deschise
Sistem distribuit de schimb de date pentru registre și sisteme de informații.

Servicii publice online:

1. Soluții InfoKiosk (bon de ordine, eliberare documente, plăți online, certificate fiscale, decizii de impunere);
2. Cetățenii pot verifica statusul documentelor online direct pe site-ul oficial al instituției;
3. Solicitare și primire automată a certificatelor fiscale sau a adeverințelor de la registrul agricol;
4. Realizarea de ședințe printr-un portal web;
5. Depunere și eliberare de documente on-line;
6. Posibilitatea de plata a taxelor și impozitelor online prin card bancar, intern banking, QR Code, wallet (portofel) electronic;
7. Semnalare unor probleme din teritoriu;
8. Hărți interactive (integrare cu GIS);
9. Vizualizarea registraturii electronice si istoricul fiecărei interacțiuni pe care au avut-o cu instituția;
10. Audiențe online, programare si aprobare în timp real;

Beneficii:

* Gestionarea traficului în creștere în zonele urbane dens populate si crearea unei infrastructuri de parcare moderne și ieftine.

* Maximizarea veniturilor fiscale ale statului, pentru a sprijini nevoile tot mai mari ale societății.

* Crearea unei baze de date comune, partajabilă si integrată și a unui program pentru eficientizarea proceselor de luare a deciziilor.

* Integrarea datelor, scăderea costurilor schimbului de date, reducerea scurgerilor de date publice din bazele de date nesigure existente.

* Identificarea în siguranță a datelor personale folosind serviciile electronice publice și private.

* Definirea TIC ca fiind o procedură esențială si legală pentru rezolvarea provocărilor corectitudinii votului.

* Cybersecurity susținut de KSI Blockchain, pentru atenuarea amenințărilor privind manipularea datelor din interiorul registrelor de date.

* Îmbunătățirea calității și eficienței asistenței medicale furnizate în cadrul asigurărilor publice de sănătate. Dosarul medical de sănătate creează fiecărui pacient un profil, reducând birocrația și oferind acces la informații critice în caz de urgență.

* Minimizarea documentelor pentru prescrierea și distribuirea medicamentelor, rețetelor sau concediilor medicale.

* Analiza deficiențelor actuale ale sistemului de e-guvernare, pentru a-i asigura sustenabilitatea și dezvoltarea viitoare.

* Înțelegere a nevoilor publicului și o definire clară a obiectivelor și principiilor pentru dezvoltarea ulterioară a serviciilor electronice.** Înțelegere a nevoilor publicului și o definire clară a obiectivelor și principiilor pentru dezvoltarea ulterioară a serviciilor electronice.

* Simplificarea și reducerea costurilor de furnizare a serviciilor de administrare rutiera si pietonală.

* Crearea unei societăți digitale fără frontiere pentru orice cetățean care vrea să adere, dar și atragerea afacerilor și talentelor străine în comunitate.

* Reducerea birocrației și a resurselor umane pentru gestionarea unor servicii de rutină.

* Crearea cadrului juridic și strategic pentru accelerarea e-guvernării și promovarea implementării soluțiilor de inteligență artificială în sectorul public și privat.

Concluzii:
Transformarea digitală a serviciilor publice permite crearea unei societăți cu mai multă transparență, încredere și eficiență și crește calitatea interacțiunilor în mediul online.

Comenteaza cu profilul facebook

Distribuie articolul:

guvernare electronicainstrumente digitaleservicii publice digitale
Constantin Furdu

Alte stiri de interes