Economie

Inițiativă pentru românii din diaspora: o BANCNOTĂ dedicată acestora

Valorez pentru România
Valorez pentru România

TransferGo, compania de transferuri internaționale de bani, lansează campania „Valorez pentru România” și inițiază petiția în vederea strângerii de semnături pentru noua bancnotă.

București, 30 noiembrie 2020 – Deși 82% din români îi văd pe conaționalii lor plecați peste hotare ca o pierdere pentru țară, contribuția acestora la dezvoltarea economiei nu este percepută la adevărata ei valoare.

Astfel, 46% din români consideră că diaspora are o contribuție la economia locală mică sau foarte mică, 30% nu știu care e valoarea transferurilor către România, iar 43% subestimează valoarea reală a acestora, potrivit unei cercetări comandate de TransferGo și derulate la începutul lui 2020.

TransferGo își propune să sprijine și să promoveze contribuția românilor din diaspora la dezvoltarea economiei locale, precum și la promovarea imaginii țării pe plan extern, lansând campania „Valorez pentru România”. În plus, compania a demarat o inițiativă publică pentru lansarea unei emisiuni numismatice dedicate diasporei.

“Pentru TransferGo, românii de peste hotare sunt foarte importanți. Și nu doar fiindcă apelează la serviciile noastre pentru a trimite bani, ci și pentru că, vorbind cu ei zi de zi, le înțelegem lupta, dar și dorința de a reveni într-o zi, înapoi acasă. Acasă, acolo unde să le fie apreciată contribuția, iar imaginea lor să fie una pozitivă. Am lansat această campanie cu un singur scop: să îi apropiem pe românii din țară de românii de peste hotare, făcându-le cunoscute poveștile și eforturile. ”Valorez pentru România” are un sens propriu, datorită celor peste 4 miliarde euro pe care diaspora îi trimite anual în țară, dar și un sens figurat important: fiecare din cei peste 5 milioane de români care au emigrat reprezintă o pierdere pentru țară și ar genera cu siguranță un plus de valoare dacă s-ar întoarce acasă,“ a declarat Marius Nedelcu, Director of Brand Marketing & Market Expansion, TransferGo.

Campania include o petiție online adresată BNR, pentru lansarea unei emisiuni numismatice dedicate diasporei, în 2021, precum și tactici de media relations și social media care să implice publicul local și să îl apropie pe acesta de poveștile românilor de peste hotare, care se vor regăsi atât pe website-ul campaniei, cât și pe pagina de Facebook TransferGo Romania.

În 2019, Ministrul Românilor de Pretutindeni estima că numărul românilor din diaspora se ridică la 5,6 milioane de români, din totalul de 9,7 milioane de români aflați în afara granițelor țării, diferența fiind dată de comunitățile istorice din țările aflate în vecinătatea României.

Mai mult, potrivit Băncii Mondiale, în 2019, valoarea remitențelor bănești ale diasporei către România a fost de 7,2 miliarde de dolari, acestea reprezentând un procent de 3% din PIB-ul României, în creștere cu un procent față de anul anterior. De asemenea, conform datelor făcute publice în anii anteriori de către Banca Națională a României, românii din străinătate au trimis acasă aproximativ 3,792 miliarde de euro în 2017, respectiv 3,153 miliarde de euro în 2016.

Campania TransferGo își propune să schimbe în bine percepția publicului local asupra diasporei și din prisma materialelor apărute în media locală. Astfel, potrivit unei analize calitative derulate de companie și partenerii săi, care a luat în considerare 500 articole din media locală, apărute în perioada 2017-2020, aproape un sfert din articolele din ultimii 3 ani reflectă o tentă negativă a percepției opiniei publice asupra imigranților români. Totodată, în 2020 se observă cea mai mare pondere de articole cu expresii denigrante la adresa imigranților români, din ultimii 3 ani (22,4%, peste dublul anului anterior) – o parte din acestea reprezentând într-adevăr preluarea unor citate din spațiul public.

Comenteaza cu profilul facebook

Alte știri de interes

HORA anunță că 80% dintre angajații hotelurilor și restaurantelor sunt vaccinați

Daniela Arnăutu

Se modifică Legea Spălării Banilor, iar firmele cu asociaţi persoane fizice sunt obligate să declare beneficiarul real

Mihnea Tudor

Ford produce un nou vehicul comercial uşor la Craiova. Este primul Ford electric produs în România

Mihnea Tudor

Redeschiderea restaurantelor de la 1 iunie. Condițiile anunțate de Florin Cîţu

Mihnea Tudor

Leul a crescut luni la 4,9238 unităţi pentru un euro

Mihnea Tudor

Virgil Popescu anunţă că proiectul-pilot al centralei pe gaz şi hidrogen de la Halânga a fost acceptat de Comisia Europeană

Daniela Arnăutu

Acest website sau tool-urile externe, folosesc cookie-uri necesare pentru buna lui functionare, in scopurile descrise in politica de cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea si despre modul in care poti sa revoci acordul pentru cookie-urile folosite, te rugam sa consulti Politica de COOKIES. Prin inchiderea acestui mesaj de notificare sau continuarea navigarii in website in orice fel, iti dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri. DE ACORD Termeni si conditii »