International

Jurnalist ungar, concediat după ce publică o poză cu Orban

Redactorul-şef al revistei 168 Ora, un săptămânal care a publicat o imagine în care premierul Viktor Orban apare înconjurat de familia sa, a fost concediat miercuri, un gest care provoacă noi îngrijorări cu privire la libertatea presei în Ungaria, relatează AFP, preluată de news.ro.

În imagine – care a fost publicată de către Orban anterior pe site-ul său – şeful Guvernului pozează la domiciliu împreună cu soţia şi cei cinci copii, cu vârste cuprinse între 16 şi 31 de ani.

Imaginea ilustrează un articol pe tema politicii Ungariei în domeniul natalităţii publicat săptămâna aceasta de revista 168 Ora.

”Etic îngrijorătoare”, această decizie editorială ”a depăşit limitele prostului gust”, amestecând viaţa privată şi subiecte politice, a apreciat proprietarul acestei reviste, Pal Milkovics, citat de presă.

”Copiii trebuie să fie protejaţi, indiferent de rolul pe care-l joacă părinţii lor”, pledează Milkovics, care dă asigurări că a luat această decizie fără să fie supus vreunei presiuni.

”Ei nu trebuie să fie instrumentalizaţi sau să devină o ţintă, subliniază el.

Pal Milkovics a luat această decizie după demisia, la sfârşitul lui iulie, a redactorilor site-ului far al jurnalismului independent din Ungaria, Index.hu, care se temeau că-şi pierd independenţa faţă de Viktor Orban după destituirea redactorului lor şef.

În mandatele suveranistului Viktor Orban, presa publică a devenit ”antena” politicii guvernului, după ce apropiaţi ai puterii au cumpărat porţiuni întregi ale sectorului presei private.

Aceste transformări au contribuit la declanşarea, la sfârşitul lui 2018, a unei proceduri excepţionale, în baza articoluluii 7 al Tratatului UE, cu privire la riscul ”încălcării grave” a valorilor Uniunii Europene (UE).

Ungaria, un stat membru UE din 2004, se află pe locul 89 din 180 în clasamentul libertăţii presei publicat de ONG-ul Reporters sans frontières (RSF).

Ea era pe locul 23 atunci când Orban a ajuns la putere, în 2010.

RSF cere instituţiilor europene să condiţioneze distribuirea fondurilor UE de respectarea statului de drept şi ”să sancţioneze inechitatea ajutoarelor publice acordate presei”.

”În 2017, Index.hu a obţinut doar 4,5% din publicitatea de stat destinată presei online, în timp ce concurentul său proguvernamental Origo, cu o audienţă comparabilă, a primit 44,5%”, denunţa RSF într-un comunicat.

În 2019, un ONG, un post de radio şi un deputat euroepan din Ungaria au depus o plângere cu privire la acest subiect la instanţele europene.

Alte știri de interes

Regina Elisabeta a II-a îşi pierde tronul în Barbados

Mihnea Tudor

Noua Zeelandă ar putea să-și schimbe numele cu unul indigen

Mihnea Tudor

Ambasadorul SUA în China a demisionat

Mihnea Tudor

UE testează interoperabilitatea între aplicaţii de urmărire a Covid-19 în şase state

Mihnea Tudor

Sebastian Kurz: Austria a intrat în al doilea val de coronavirus

Mihnea Tudor

Erdogan, amenințare fără precedent la adresa Franței: Nu căutaţi ceartă cu Turcia!

Saghin Cristian

Efect neașteptat al pastilelor de Paracetamol

Mihnea Tudor

Trump i-a spus jurnalistului Bob Woodward că ştia în februarie că maladia Covid-19 este „o chestie mortală”, dar voia să o minimalizeze

Saghin Cristian

Opozantul belarus Maxim Znak, un membru al Consiliului de Coordonare al opoziţiei, arestat de bărbaţi ”mascaţi” în civil

Saghin Cristian

Acest site folosește cookies. Nu colectăm date personale. Acceptă »