stiripescurt.ro
Tehnologie

Peste 300.000 de plângeri la Înalta Curte din Londra, din partea proprietarilor de vehicule diesel Mercedes-Benz

Mercedes-Benz se confruntă cu peste 300.000 de plângeri la Înalta Curte din Londra din partea proprietarilor de vehicule diesel care ar fi fost echipate cu ”dispozitive de înfrângere” pentru a înşela testele de emisii, transmite Reuters.

Se spune că producătorul german de automobile ar fi indus în eroare clienţii cu privire la conformitatea anumitor vehicule diesel, cu standardele de emisii de oxid de azot (NOx).

Mercedes-Benz neagă că în vehiculele sale au fost instalate dispozitive de înfrângere, care pot modifica nivelurile de emisii ale vehiculelor.

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat într-un comunicat: ”Credem că pretenţiile sunt lipsite de fond şi ne vom apăra cu fermitate împotriva lor”.

Procesul colectiv urmează scandalului ”dieselgate” care a cuprins Volkswagen după ce a recunoscut că a înşelat testele pentru motoare diesel din SUA, care au costat producătorul de automobile peste 32 de miliarde de euro (34 de miliarde de dolari) pentru reparaţii de vehicule, amenzi şi costuri legale.

Aproape 300.000 de plângeri au fost emise împotriva Mercedes-Benz la Londra, iar alte aproximativ 35.000 sunt în curs, au declarat avocaţii la o audiere preliminară de joi.

Mercedes-Benz şi reclamanţii au convenit că revendicările ar trebui gestionate împreună.

Oliver Campbell, reprezentând reclamanţii, a declarat în documentele instanţei că anumite vehicule Mercedes-Benz conţineau tehnologie concepută pentru a reduce emisiile de NOx, dar care funcţionează corect doar la anumite temperaturi.

El a spus că acest lucru înseamnă că vehiculele au produs ”cantităţi mult mai mari de NOx decât era permis” şi că Mercedes-Benz nu are nicio apărare sustenabilă în proces.

Cu toate acestea, avocaţii care reprezintă Mercedes-Benz au negat că vehiculele sale conţineau dispozitive de înfrângere, spunând că nu a existat o reducere a eficienţei sistemelor lor de control al emisiilor.

Helen Davies a spus în argumente scrise că procesul se bazează în mare măsură pe litigii separate în Marea Britanie, intentate împotriva Volkswagen, care anul trecut a acceptat să plătească 193 de milioane de lire sterline (235 de milioane de dolari) pentru a soluţiona 91.000 de pretenţii, fără nicio admitere a răspunderii.

Dar, a adăugat ea, au existat ”diferenţe cruciale” în cazul împotriva Mercedes-Benz, deoarece vehiculele sale nu au folosit niciun software care să recunoască momentul în care acestea sunt testate pentru emisii.

Comenteaza cu profilul facebook

Alte știri de interes

Browser-ul Opera integrează ChatGPT

Mihnea Tudor

Netflix lansează 40 de jocuri în 2023

Felix Bradu

UX design, un element esențial pentru afaceri competitive

redactia

Facebook introduce noi instrumente pentru moderarea comentariilor

Felix Bradu

Atac-surpriză asupra Twitter! Fondatorii Instagram se întorc cu o nouă aplicaţie: Artifact

Felix Bradu

OpenAI vrea să lanseze o versiune premium a ChatGPT

Felix Bradu

Tehnologia ChatGPT va fi integrată în aplicaţiile Microsoft de productivitate

redactia

Elon Musk, șeful cel dur: Le cere angajaţilor Twitter să dedice companiei ”ore lungi” de muncă sau să plece

Gloria Pascu

16 aplicaţii cu malware, descoperite în Play Store

Mihnea Tudor

Acest website sau tool-urile externe, folosesc cookie-uri necesare pentru buna lui functionare, in scopurile descrise in politica de cookie-uri. Pentru a afla mai multe despre acestea si despre modul in care poti sa revoci acordul pentru cookie-urile folosite, te rugam sa consulti Politica de COOKIES. Prin inchiderea acestui mesaj de notificare sau continuarea navigarii in website in orice fel, iti dai acceptul pentru folosirea de cookie-uri. DE ACORD Termeni si conditii »