Economie

Procedura pentru acordarea eşalonării la plată simplificate a fost publicată în Monitorul Oficial

Procedura pentru acordarea eşalonării la plată simplificate a fost publicată în Monitorul Oficial
Procedura pentru acordarea eşalonării la plată simplificate a fost publicată în Monitorul Oficial

ANAF a anunțat, joi, că procedura pentru acordarea eşalonării la plată simplificate a fost publicată în Monitorul Oficial, astfel, contribuabilii pot depune electronic începând de joi cererile pentru accesarea eşalonarii la plată simplificate.

„Contribuabilii pot depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, începând de astăzi, cererile pentru accesarea eşalonarii la plată simplificate. În Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1104 din data de 19 noiembrie 2020, a fost publicat Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3896/2020 prin care a fost aprobată procedura de acordare a eşalonării la plată de către organul fiscal central, în formă simplificată”, a anunţat ANAF.

Cererea de eşalonare la plată se soluţionează în termen de cel mult cinci zile de la data depunerii acesteia. La cerere nu se anexează alte documente, în afara propunerii de grafic de eşalonare şi nici nu este necesară constituirea de garanţii.

Modelul cererii de eşalonare la plată este prevăzut în Anexa nr. 1 la Procedura de aplicare a acordării eşalonării la plată de către organul fiscal central şi poate fi descărcat pe pagina de internet a ANAF, accesând pentru notificare – link-ul  http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/C_OPANAF_3896_2020.pdf.

Contribuabilii persoane fizice şi juridice pot accesa eşalonarea la plată simplificată, pe o perioadă de cel mult 12 luni, pentru obligaţiile fiscale principale şi accesorii datorate după data declarării stării de urgenţă.

Pentru a accesa eşalonarea la plată simplificată nu este necesar să se constituie garanţii, ci trebuie doar îndeplinite, cumulativ, mai multe condiţii, precizează ANAF.

Astfel, contribuabilii trebuie să depună o cerere până la data de 15 decembrie 2020 inclusiv, sub sancţiunea decăderii. La cerere, se poate anexa graficul de eşalonare cuprinzând cuantumul propus al ratelor de eşalonare.

Trebuie totodată să nu se înregistreze obligaţii fiscale restante la data declarării stării de urgenţă, nestinse la data eliberării certificatului de atestare fiscală. În cazul în care, la data stării de urgenţă se înregistrează astfel de obligaţii fiscale restante, acestea trebuie stinse până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

O altă condiţie este să nu fie în procedura falimentului, să nu fie în dizolvare şi să fie depuse toate declaraţiile fiscale până la data eliberării certificatului de atestare fiscală.

De asemenea, trebuie să nu se fi stabilit răspunderea potrivit legislaţiei privind insolvenţa şi/sau răspunderea solidară, potrivit prevederilor art. 25 şi 26 din Codul de procedură fiscală. Prin excepţie, dacă actele prin care s-a stabilit răspunderea sunt definitive în sistemul căilor administrative şi judiciare de atac, iar suma pentru care a fost atrasă răspunderea a fost achitată, condiţia se consideră îndeplinită.

„Pe perioada eşalonării la plată se pot depune două cereri de modificare a eşalonării la plată – în situaţia în care se doreşte includerea în eşalonare a obligaţiilor care constituie condiţie de plată, precum şi două cereri de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată – în cazul în care a fost pierdută valabilitatea eşalonării la plată, ca urmare a neîndeplinirii conditiilor”, arată ANAF.

De asemenea, facilităţile fiscale pe care contribuabilii le pot accesa pentru conformarea la plata obligaţiilor fiscale, sunt: eşalonarea la plată conform Codului de procedură fiscală, anularea obligaţiilor de plată accesorii, restructurarea obligatiilor bugetare.

„Asigurăm toţi contribuabilii de întreaga disponibilitate a Agenţiei Fiscale de a oferi asistenţă pentru indentificarea soluţiilor optime, în vederea conformării fiscale voluntare”, spun reprezentanţii ANAF.

Alte știri de interes

Digitalizare: O firmă va putea fi înfiinţată exclusiv online

Saghin Cristian

NETOPIA Payments este primul procesator din România care acceptă plăți online prin Google Pay pentru comercianții înrolați

Saghin Cristian

Florin Cîţu anunţă că a fost aprobată a treia rectificare bugetară din acest an. Deficitul a fost majorat

Mihnea Tudor

Munca de acasă: O treime dintre companii arată că productivitatea angajaţilor a crescut

Saghin Cristian

Bursa de Valori București, aniversare 25 de ani. Promisiunile ministrului Florin Cîțu

Saghin Cristian

Președintele Iohannis: Economia îşi revine, dar finanţele publice au rămas puţin în urmă

Mihnea Tudor

RECTIFICARE bugetară. Cîţu: Se asigură finanţarea necesară în domeniul sănătăţii, asistenţă socială, educaţie şi continuarea investiţiilor

Mihnea Tudor

Virgil Popescu: 29.000 de firme s-au înregistrat pentru măsura 1 şi peste 22.000 de firme pentru măsura 2

Mihnea Tudor

Cîţu anunță cea mai mare creştere economică trimestrială din ultimii 20 de ani. Evităm recesiunea

Saghin Cristian

Acest site folosește cookies. Nu colectăm date personale. Acceptă »