Profitul retailerului Flanco a scăzut drastic în 2020, iar vânzările au scăzut cu 10,8%

Magazin Flanco
Magazin Flanco

Retailerul de produse IT&C, electronice şi electrocasnice Flanco a anunţat luni că profitul său a scăzut în 2020 cu 44%, până la 22,3 milioane lei, iar vânzările au scăzut cu 10,8%, la 1,08 miliarde lei, din cauza închiderii în lock-down a peste 70 de magazine fizice în toată ţara.

“Flanco Retail a înregistrat vânzări de 1,08 miliarde lei în 2020, pe fondul închiderii în lock-down a peste 70 de magazine fizice în toată ţara. Compania şi-a valorificat experienţa obţinută în criză economică din 2008-2010, adaptându-se rapid la noile condiţii de piaţă şi menţinându-se în continuare pe profit, chiar dacă acesta a scăzut cu 44%, până la 22,3 milioane lei, pe fondul scăderii vânzărilor în magazine şi al măsurilor luate de companie în contextul pandemiei”, anunţă compania.

Strategia companiei s-a orientat pe trei direcţii: dezvoltarea platformelor, lansarea de noi servicii logistice şi intrarea în centrele comerciale de dimensiuni mari şi medii. Retailerul a deschis 11 noi magazine în 2020, echivalentul a 3.500 mp de spaţiu de vânzare.

„2020 a fost anul impredictibilităţii, al digitalizării accelerate şi al nevoii de a te adapta din mers. Aveam experienţa situaţiilor similare din deceniile trecute, aşa încât am putut să păstrăm sănătatea financiară a firmei şi să regăsim rapid drumul către clienţii noştri”, declară Dragoş Sîrbu, CEO Flanco.

În perioada de restricţii de circulaţie, compania a resimţit o scădere bruscă a traficului şi a volumului de vânzări în reţeaua de magazine, dar a conturat o nouă strategie şi a redesenat planul de investiţii, redirecţionând mare parte din bugete către serviciile logistice şi financiare şi către măsurile de siguranţă şi protecţie impuse de pandemie.

”După şocul închiderii temporare a 70 de magazine, am accelerat investiţiile care ne aduceau pe noi mai aproape de clienţii noştri, în condiţiile în care ei nu mai erau în măsură să vină către noi. Asta a însemnat lansarea unui set complex de servicii logistice, care să ofere clienţilor cât mai multe opţiuni de a primi produsele noastre în siguranţă şi lansarea de noi servicii financiare care să le dea acces la produsele pe care şi le doreau”, explică Sîrbu.

Astfel, compania a lansat trei noi metode de ridicare a produselor comandate online – livrarea programată (prin care clienţii au putut alege ora şi ziua în care să le fie livrat produsul), livrarea cu ridicare din reţeaua EasyBox, dar şi comanda online cu livrare din magazinele Flanco din apropiere. De asemenea, Flanco a introdus mai multe sisteme de creditare, care au permis clienţilor accesarea, pe loc, a unor credite fără adeverinţe de salariat, inclusiv a unor sisteme de rate fără dobândă.

„Anul acesta a fost şi pentru noi anul în care online-ul a dominat vânzările, de aceea poate, creşterea numărului de magazine fizice din reţea poate părea surprinzătoare. Dar din comportamentul clienţilor noştri am ajuns la concluzia că ambele tipuri de comerţ, şi online, şi offline sunt necesare şi trebuie integrate şi că noţiunea de omnichannel capătă o nouă semnificaţie. A fost motivul pentru care am replicat serviciile noastre financiare şi online şi offline şi am introdus servicii logistice care să apropie clienţii cât mai mult experienţa de cumpărare familiară, din trecut, declară Ovidiu Nicuşan, director de marketing Flanco”, adaugă Nicuşan.

“Oamenii au cumpărat produse de calitate mai bună, care să le oferte experienţe cât mai apropiate de cele din trecut. În cazul televizoarelor, dacă mulţi cumpărau înainte televizoare Smart, dar nu cu diagonale foarte mari, pentru că exista cinema-ul şi era deschis oricând, acum lucrurile s-au schimbat. Cinema-urile din mall s-au transformat în cinema-urile de acasă, iar pentru a reda experienţa din mall, oamenii aveau nevoie de televizoare de calitate, cu ecrane de dimensiuni cât mai mari”, declară Ovidiu Nicuşan, director de marketing.

În 2020, Flanco şi-a păstrat echipa şi precizează că a încheiat anul cu acelaşi număr de angajaţi pe care îl înregistra şi la 31 decembrie 2019.

Flanco este cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice şi electrocasnice. Cu un număr de peste 1.500 de angajaţi, compania deţine o reţea de 160 de magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 116 oraşe ale României.

Comenteaza cu profilul facebook

Distribuie articolul:

flancoprofit flancovanzari flanco
Mihnea Tudor
Mihnea Tudor este unul dintre jurnaliștii care publică articole pe site-ul stiripescurt.ro, cu o experiență de peste 7 ani în presa, pe domenii diverse, de la politica, externe, eveniment, sport etc.

Alte stiri de interes