Proiectul Autostrăzii Braşov – Făgăraş, scos de la sertar! Ministrul Drulă anunță prima licitație

Proiectul Autostrăzii Braşov - Făgăraş, scos de la sertar! Ministrul Drulă anunță prima licitație
Proiectul Autostrăzii Braşov - Făgăraş, scos de la sertar! Ministrul Drulă anunță prima licitație

Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, a anunţat, miercuri, că a scos de la sertar proiectul Autostrăzii Braşov – Făgăraş şi a lansat miercuri licitaţia pentru proiectul tehnic.

“Am scos de la sertar proiectul Autostrăzii Braşov- Făgăraş. Licitaţia pentru proiectul tehnic, lansată astăzi. În sfârşit, acest proiect ţinut la sertar ani de zile face primii paşi către realizare: a fost lansată licitaţia pentru documentaţia tehnică a autostrăzii”, a anunţat ministrul Transporturilor, într-o postare pe Facebook.

Ministrul a subliniat faptul că a anunţat revitalizarea acestui proiect în prima conferinţă de presă, pe 15 ianuarie. “Mă bucur nespus că vă pot informa despre o nouă promisiune respectată”, a completat Drulă.

Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – este scos la licitaţie pentru completarea studiului de fezabilitate şi pentru elaborarea proiectului tehnic.

Licitaţia este una „pe model nou”, în care Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNAIR) primeşte la final întreaga documentaţie tehnică, iar la momentul la care va fi organizată licitaţia pentru construire, lucrările vor putea începe imediat, fără blocaje, cu toate exproprierile făcute şi fără surprize în teren. 

“Un exemplu bun în acest sens este Autostrada Moldovei – A7, la care, în luna mai, vom lansa licitaţia pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa două luni, restul de sectoare succesiv”, a completat ministrul.

Drulă susţine că în aceste trei luni de mandat, CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitaţii, iar autostrada Braşov – Făgăraş este prima care beneficiază de această reformă.

“Printre avantajele noului caiet de sarcini se numără: termene realiste pentru realizarea activităţilor; corelarea obiectivelor naţionale şi europene cu cele locale prin implicarea autorităţilor locale ca stakeholderi în proiect; uniformizarea documentaţiei tehnice, dar şi a celei contractuale; plăţi intermediare definite corect şi corelate cu graficul de realizare a proiectului”, a explicat ministrul, care a mai spus că pregătirea temeinică a unui proiect este singura cale de a ne asigura că facem autostrăzi în cel mai scurt timp posibil. “Avem nevoie de infrastructură, dar nu ne permitem să o facem de mântuială”, a concluzionat Drulă.

În cadrul aceleiaşi postări, ministrul Transporturilor a menţionat că studiul de fezabilitate pentru sectorul Sibiu-Făgăraş a fost în sfârşit finalizat. Mai rămâne doar emiterea acordului de mediu, preconizată la sfârşitul lui aprilie. Ulterior, Ministerul Transporturilor va lansa licitaţia pentru construirea acestui tronson.

Comenteaza cu profilul facebook

Distribuie articolul:

autostrada brasovautostrada brasov - fagarascatalin drula
Mihnea Tudor
Mihnea Tudor este unul dintre jurnaliștii care publică articole pe site-ul stiripescurt.ro, cu o experiență de peste 7 ani în presa, pe domenii diverse, de la politica, externe, eveniment, sport etc.

Alte stiri de interes