Potrivit datelor transmise, vineri, de Ministerul Educaţiei, rata de promovare la Limba română este de 60,13%, rata de promovare la disciplina obligatorie a profilului este 64,12%, rata de promovare la proba la alegere a profilului este 64,75%, iar rata de promovare la Limba maternă este 84,08%.
Ministerul anunţă că au fost implicaţi în procesul de evaluare 13.897 de profesori evaluatori, dintre care:
Limba română: 3.909
Matematică/istorie: 4.459
Limba maternă: 264
Disciplina la alegere: 5.265
În cadrul celor peste 1.320 de centre de examen (licee), scanarea şi încărcarea lucrărilor pe platforma informatică au fost asigurate de peste 10.000 profesori asistenţi.
”Platforma a funcţionat în parametri optimi pe întreaga durată a desfăşurării proceselor. Rezultatele înregistrate la probele scrise ale simulării examenului naţional de bacalaureat 2024 au fost transmise către Inspectoratele Şcolare Judeţene/al Municipiului Bucureşti. La momentul transmiterii prezentei informări, rezultatele se transmit de la nivelul inspectoratelor şcolare către fiecare unitate de învăţământ sub forma cataloagelor cu notele finale. Borderourile asociate fiecărei evaluări, corespunzătoare celor 33 de tipuri de subiecte, vor fi trimise de către Ministerul Educaţiei inspectoratelor şcolare judeţene/Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti până cel târziu marţi, 19 martie 2024, urmând a fi transmise de către inspectorate către fiecare unitate de învăţământ cel târziu până pe 20 martie 2024”, a transmis Ministerul Educaţiei.
Sursa citată precizează că, în ceea ce priveşte modalitatea de comunicare a rezultatelor, Ministerul Educaţiei face demersuri pentru dezvoltarea Platformei de evaluare digitalizată, astfel încât, începând de anul şcolar viitor, rezultatele probelor scrise ale simulărilor examenelor naţionale să fie comunicate anonimizat, prin afişare pe platformă, similar examenelor naţionale.
Instituţia precizează că lucrările scrise ale elevilor care au susţinut simularea probelor scrise din cadrul examenului de bacalaureat se află în unităţile de învăţământ în care elevii au susţinut probele scrise.
”Profesorii care predau disciplinele la care s-au susţinut probele simulării au acces la lucrările elevilor din clasele la care predau, precum şi, începând cu 20 martie, la borderourile de evaluare corespunzătoare. Conducerile unităţilor de învăţământ vor pune la dispoziţia cadrelor didactice borderourile de evaluare transmise de la nivelul Ministerului Educaţiei prin inspectoratele şcolare, pentru a fi folosite în procesul de vizualizare a lucrărilor de către elevi/părinţi”, a mai transmis ministerul.
Instituţia explică faptul că, în contextul utilizării platformei de evaluare digitalizată, ”Ministerul Educaţiei dispune pentru prima oară de date relevante pentru o imagine de ansamblu asupra gradului de reuşită la fiecare dintre itemii administraţi”.
”În acest sens, menţionăm că, dat fiind numărul mare de tipuri de subiecte (33) şi faptul că procesul de evaluare s-a încheiat în cursul serii de joi, 14 martie, statisticile privind gradul de reuşită pe fiecare item, la nivel naţional, vor fi făcute publice cel mai târziu pe 22 martie”, a mai transmis ministerul.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii cu elevii, şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situaţii în parte, scopul fiind îmbunătăţirea performanţelor şcolare.
Comenteaza cu profilul facebook