Recomandate Special

Semnătura electronică, aprobată în OUG pentru orice document. Cea mai importantă măsură în domeniul digitalizării din ultimii ani.

Semnătura electronică, aprobată în OUG pentru orice document
Semnătura electronică, aprobată în OUG pentru orice document

Guvernul a aprobat, printr-o ordonanță de urgență, măsuri care vor permite utilizarea înscrisurilor în formă electronică.

Starea de urgență obligă administrația publică să se modernizeze. Autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și populație documente semnate electronic.

Guvernul Orban a adoptat cea mai importantă măsură în domeniul digitalizării din ultimii ani. Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaş, a subliniat obligatia instituţiilor publice de a accepta documente semnate electronic. „Ele vor avea şi obligaţia de a furniza răspuns la acest tip de cereri tot în format electronic, astfel încât să ne asigurăm că va exista un lanţ absolut continuu al documentelor care nu vor mai circula de acum înainte pe hârtie, ci în format electronic”.

Începând cu data intrării în vigoare a actului normativ, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, fiecare instituție urmând să stabilească tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectiva autoritate/instituție. STS va ajuta toate autoritățile să își creeze semnătură electronică.

Semnătura electronică

Ordonanţa de urgenţă a fost dată pentru completarea si modificarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

“Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de organ central de specialitate în domeniul telecomunicaţiilor speciale, poate asigura continuitatea serviciilor de încredere atât în condiţiile stării de normalitate şi mai ales pe perioada unor eventuale cazuri care fac excepţie de la starea de normalitate (exced stării de normalitate), spre deosebire de persoane juridice de drept privat, care au ca obiect de activitate şi desfăşoară activităţi în domeniile tehnologiei informaţiei sau serviciilor informaţionale a căror activitate poate fi afectată de întreruperi ale activităţii în cazuri de forţă majoră şi/sau de eventuale decizii ale organelor de conducere competente”, este precizat în nota de fundamentare.

Alte știri de interes

Zimbri în Făgăraș – După 200 de ani de la dispariție, primii 8 zimbri pasc liberi în munții Făgăraș – VIDEO emoționant

Saghin Cristian

Institutul Cantacuzino și Centrul OncoGen vor produce vaccinul românesc anti-coronavirus

Saghin Cristian

Plouă cu bani peste Europa? Câți bani se împart pentru revenirea economiilor

Gloria Pascu

Reforma în Sănătate și măsura carantinei, atacate la Curtea Constituțională de Avocatul Poporului

Mihnea Tudor

Tăriceanu, amendat pentru că i-a ”încălcat demnitatea” lui Iohannis

Mihnea Tudor

Putem merge la mare? Cum completăm declarația pentru un drum dus-întors? Întrebări și răspunsuri de la Poliția Română

Mihnea Tudor

CALENDAR Bacalaureat 2020 – Când încep probele scrise, conform ME

Gloria Pascu

Probleme la audierea lui Liviu Dragnea la ÎCCJ

Mihnea Tudor

Remaniere guvernamentală. Orban a anunțat decizia sa

Mihnea Tudor

Acest site folosește cookies. Nu colectăm date personale. Acceptă »