Semnătura electronică, aprobată în OUG pentru orice document. Cea mai importantă măsură în domeniul digitalizării din ultimii ani.

Semnătura electronică, aprobată în OUG pentru orice document
Semnătura electronică, aprobată în OUG pentru orice document

Guvernul a aprobat, printr-o ordonanță de urgență, măsuri care vor permite utilizarea înscrisurilor în formă electronică.

Starea de urgență obligă administrația publică să se modernizeze. Autoritățile publice sunt obligate să primească de la firme și populație documente semnate electronic.

Guvernul Orban a adoptat cea mai importantă măsură în domeniul digitalizării din ultimii ani. Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României, Sabin Sărmaş, a subliniat obligatia instituţiilor publice de a accepta documente semnate electronic. “Ele vor avea şi obligaţia de a furniza răspuns la acest tip de cereri tot în format electronic, astfel încât să ne asigurăm că va exista un lanţ absolut continuu al documentelor care nu vor mai circula de acum înainte pe hârtie, ci în format electronic”.

Începând cu data intrării în vigoare a actului normativ, autoritățile și instituțiile publice au obligația primirii înscrisurilor semnate cu semnătură electronică, fiecare instituție urmând să stabilească tipul de semnătură electronică aplicabilă pentru utilizarea de către persoanele fizice sau juridice a unui serviciu disponibil online prestat de respectiva autoritate/instituție. STS va ajuta toate autoritățile să își creeze semnătură electronică.

Semnătura electronică

Ordonanţa de urgenţă a fost dată pentru completarea si modificarea Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.

“Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de organ central de specialitate în domeniul telecomunicaţiilor speciale, poate asigura continuitatea serviciilor de încredere atât în condiţiile stării de normalitate şi mai ales pe perioada unor eventuale cazuri care fac excepţie de la starea de normalitate (exced stării de normalitate), spre deosebire de persoane juridice de drept privat, care au ca obiect de activitate şi desfăşoară activităţi în domeniile tehnologiei informaţiei sau serviciilor informaţionale a căror activitate poate fi afectată de întreruperi ale activităţii în cazuri de forţă majoră şi/sau de eventuale decizii ale organelor de conducere competente”, este precizat în nota de fundamentare.

Comenteaza cu profilul facebook

Distribuie articolul:

orice documentSemnătura electronică
Mihnea Tudor
Mihnea Tudor este unul dintre jurnaliștii care publică articole pe site-ul stiripescurt.ro, cu o experiență de peste 7 ani în presa, pe domenii diverse, de la politica, externe, eveniment, sport etc.

Alte stiri de interes